torstai 19. kesäkuuta 2008

Juhlan alkua

Joo. Kun Mr. Murphy iskee, niin se iskee lujaa. Olen sitten, kiitos erään monikansallisen pankin verkkopalvelun, maksanut tuplasti (tietämättäni) erään ison laskun. Ja tästä tietysti aiheutui kaikenlaista sählää. No ei ole ensimmäinen kerta, eikä varmaan viimeinenkään...

Koko päivä on mennyt migreenin kourissa. Sananmukaisesti. Evääkään ei oikein voinut liikuttaa, ennen kuin klo oli jotain neljä iltapäivällä. Jee.

Mutta huoli pois. Kohta ois juhla ja juhannus ja mittumaari. Mies on jossain festareilla eli töissä ja minä olen jossain muualla eli vapaalla. Tasan käy. Kuten aina. Vaan en valita, koska asia on tiedossa ja tämä vaan menee näin. Näillä näkymin ensi viikolla ehkä yhtenä päivänä ollaan samaan aikaan ja samassa paikassa. Jee.

Kansa katoaa pikkuhiljaa kaupungista. Puhelin piippaa jatkuvasti erilaisia juhannusviestejä milloin mistäkin. Ja mikä ettei, ei se juhannus kaupungissa oikein ole juhannus. Tai siis semmoinen, minkälaiseksi ihmiset nyt juhannuksen kuvittelevat eli siis saunaa ja juhannuskoivuja ja järveä ja kaljaa ja makkaraa. Toki tässäkin kylässä on mahdollisuus cityasukille toipua arjesta noiden harrastusten parissa, mutta pientä mielikuvitusta se vaatii.

Vaan nyt en jaksa enempiä, on edelleen väsy ja pää tuntuu oudolta (siis jälkimigraenaolo). Loppuun Eino Leinoa:

"Minun mielessäni on juhannus ja juhla ja mittumaari, ja jos minä illoin itkenkin, niin siellä on sateenkaari"

Mukavaa juhannusta kaikille!

Ei kommentteja: